Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bebalanced.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom
0
Iskola és tanulás

Iskola és tanulás

Az iskolakezdés nagy mérföldkő a gyermek életében, legyen az a tankötelezettség megkezdése az 1. osztályban vagy iskolaváltás a későbbiekben. Az örömteli várakozás mellé kapcsolódhatnak szorongások, bizonytalanságok. Az új osztályközösség, a iskolai elvárások, de akár a fizikai környezet ismeretlensége is jelenthet félelmeket. Ezek a szorongást keltő gondolatok, tapasztalatok pszichológiai konzultációk során megfogalmazhatóvá, átbeszélhetővé válhatnak, ezzel könnyítve a változást és az új helyzethez való alkalmazkodást.

Forduljon szakembereinkhez


A képességfelmérés során a bejelentkezéskor megfogalmazottak alapján feltérképezésre kerülnek többek között a gyermek globális kognitív képességei, emlékezeti és figyelmi kapacitása és vizuomotoros készsége. Az eredményekről visszajelzést és javaslatokat adunk, hogy gyermeke a lehető legtöbbet tudja kihozni önmagából. Érdemes lehet feltérképezni a képességstruktúrát, amennyiben úgy látja, gyermeke valamely területeken a kortársaitól eltérően teljesít.

Forduljon szakembereinkhez


Az iskolai és egyéb teljesítményhelyzetek kiválthatnak a gyermekben, fiatalban aggodalmakat, félelmeket, a megmérettetések előtti izgalmat, kudarc esetén csalódottságot. Amennyiben ezek a félelmek hosszútávon, folyamatukban fennállnak, abban az esetben beszélhetünk teljesítményszorongásról, amely amellett, hogy negatívan hat az aktuális teljesítményre, átszövi és megnehezíti a mindennapokat a gyermek/serdülő számára. A szakemberek segíteni tudnak a perfekcionizmus igény, teljesítményhez és kudarchoz kapcsolódó félelmek tisztázásában és átdolgozásában.

Forduljon szakembereinkhez


Gyermekeink életében a tanulás kiemelkedő fontosságú, ugyanakkor nem biztos, hogy mindig sikerül elérni a kívánt teljesítményt, illetve rengeteg időt vehet igénybe annak elérése. Ehhez nyújthat segítséget a tanulási technikák elsajátítása: hatékonyabbá és gyorsabbá teheti a tanulást. Elsajátításuk mellett érdemes kiegészíteni őket belső munkával: mik az erősségeim, milyen a viszonyom a tanuláshoz, mit kell fejlesztenem és mi a célom? Átgondolásuk segíthet a megfelelő technika kiválasztásában. Emellett hasznos lehet a tanulási körülmények ás a környezet adottságainak átgondolása is. Így a tanulás külső és belső feltételeinek összehangolásával jobb eredményeket érhetünk el.

Forduljon szakembereinkhez


A tehetség a maga eredetiségével és kortársaktól eltérő léptékével sajátos problémavilágot hozhat magával. A kutatások és gyarkorlati tapasztalatok hangsúlyozzák, hogy a tehetséges fiatalok személyiségének megsegítése több területen (szociális készségek, identitásbeli és önértékelési kérdések, megküzdéssel, motivációval kapcsolatos problémák, érzelmi-hangulati problémák) segíti a tehetség szabad kibontakozását.

Forduljon szakembereinkhez